fbpx
Chatboty Facebook

Wtyczka czat Messenger teraz bez konieczności logowania

facebook czat messenger

Wtyczka czat Messenger teraz bez konieczności logowania

Kilka dni temu Facebook wypuścił aktualizację wtyczki odpowiadającej za podpięcie Messengera na stronie internetowej. Od teraz każdy użytkownik ma możliwość prowadzenia rozmowy poprzez Messenger, bez konieczności logowania się do własnego konta.

Dotychczas mając na swojej stronie podpiętego Messengera, każdy użytkownik chcący nawiązać z nami kontakt musiał najpierw zalogować się na swoje konto. Dzięki temu otrzymując nową wiadomość wiedzieliśmy od razu kto do nas pisze, z imienia i nazwiska podanego na Facebooku. Obecnie format wtyczki został nieco odmieniony: użytkownik uruchamiając okienko czatu Messenger ma do wyboru dwie opcje: jako Gość lub możliwość zalogowania się do swojego konta.

czat messenger

Plusy i minusy nowej wersji wtyczki

Na zdecydowany plus należy zaliczyć możliwość korzystania z czata również przez te osoby, które do tej pory nie korzystały z platformy Facebooka. Mając podpiętego chatbota do naszego Messengera możemy zautomatyzować pewne odpowiedzi nie tylko dla użytkowników Messengera, którzy zdecydują się na kontakt, ale dla każdej osoby odwiedzającej naszą stronę.

Jest jednak też pewne ograniczenie wynikające z obsługiwania użytkownika incognito na naszej stronie: z Gościem można rozmawiać jedynie wówczas, gdy jest on online na naszej stronie. W momencie gdy zamknie okno przeglądarki, znika możliwość nawiązania z nim kontaktu. To po stronie osoby odwiedzającej naszą witrynę jest decyzja jak długo chce mieć z nami kontakt. Jest to więc dobre rozwiązanie jedynie w przypadku rozmów w czasie rzeczywistym, gdy Gość nawiązuje z nami bezpośredni kontakt i odpowiadamy mu na bieżąco. Nie wykorzystamy więc czata Messengera w celu pozostawienia nam wiadomości, na którą odpowiemy później.

Chociaż może się wydawać, że brak takiej funkcjonalności ograniczy ewentualny kontakt, Facebook uspokaja. Twórcy Messengera twierdzą, że badania przeprowadzane od maja, czyli od momentu stopniowego wdrażania rozwiązania, pokazały że firmy korzystające z nowej wersji wtyczki odnotowały 45% wzrost w ilości otrzymywanych zapytań dotyczących ich usług i oferty. Jest to liczba zdecydowanie warta rozważenia, zwłaszcza że korzystanie z nowej opcji nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.

Twórcy zapewniają, że oprócz możliwości korzystania z konta Gościa, rozmowy prowadzone za pomocą platformy mają być sprawniejsze i bardziej intuicyjne, niż miało to miejsce teraz.

To kolejna nowość wprowadzona przez amerykańskiego giganta, która ma za zadanie ułatwienie kontaktu z innymi użytkownikami. W tym przypadku chodzi głównie o kontakt firma-klient, jednak niedawno pisaliśmy o nowej platformie do wideo-rozmów (Messenger Rooms), którą Facebook wprowadził dla użytkowników indywidualnych.