Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – trendy w 2020 r.
Czy zastanawiałeś się, jak rozszerzona rzeczywistość może zmienić Twoje podejście do e-commerce? Rozszerzona rzeczywistość (ang. augmented reality) ewoluuje szybko, zapewniając nowe możliwości, aby pomóc użytkownikom doświadczyć różnych produktów.
Najważniejsze z nich to wirtualne narzędzia do makijażu, które pokazują, jak będziesz wyglądać w niektórych odcieniach i produktach, ale są też narzędzia, które pozwalają użytkownikom wirtualnie przymierzyć ubrania lub zobaczyć, jakie meble będą wyglądać jak w ich domu.
Wygląda na to, że AR stanie się bardziej znaczącym czynnikiem dla dostawców e-commerce. Poniżej znajdziesz zebrane najważniejsze informacje o wartości i trendach rozszerzonej rzeczywistości dla rynku e-commerce.
Zawierają w nim:
- Wycena wartości AR
- Opinia konsumentów na temat rozszerzonej rzeczywistości
- Wpływ na cenę, którą konsumenci są skłonni zapłacić
- Wpływ na zadowolenie klienta

Rozszerzona rzeczywistość pozwala doświadczyć produktu w normalnym życiu zanim jeszcze zdecydują się na zakup. Dzięki AR klient może zobaczyć wygląd produktu i jego zastosowanie w realnym świecie.
- Wydatki na AR w 2020r szacowane są na 60 bilionów dolarów
- 61% kupujących preferuje zakupy w sklepie oferującym technologie opartą o wirtualną rzeczywistość
- 63% kupujących twierdzi że AR poprawiło by ich doświadczenie zakupowe
- 35% twierdzi, że dzięki rozszerzonej rzeczywistości kupowali by znacznie częściej
- 22% twierdzi że zrezygnowała by z wizyt w sklepie stacjonarnym na rzecz sklepu internetowego gdyby ten posiadał technologię AR
- 77% kupujących preferuje wykorzystanie AR do sprawdzenia wariacji kolorów, rozmiarów i rodzajów oferowanego produktu
- 40% kupujących jest skłonnych zapłacić wyższą kwotę za produkt oferowany w technologii AR
- 45% kupujących twierdzi że technologia AR znacznie oszczędzi czas na podjęcie decyzji o zakupie
- 78% osób twierdzi że znacznie bardziej woli użyć technologi AR zamiast wideo w celu zapoznania się z produktem
- 29% kupujących twierdzi że woli użyć AR aby zobaczyć produkt przed zakupem
- 51% osób twierdzi że sprzedawca w sklepie stacjonarnym traci przewagę na rzecz AR
- 70% osób twierdzi że było by bardziej lojalne marce która używa technologi AR
- 73% użytkowników twierdzi że jest bardzo zadowolona z efektów i możliwości jakie oferuje technologia AR na urządzeniach mobilnych
Zainteresowały Cię możliwości jakie daje technologia wirtualnej rzeczywistości? Zobacz jak zrobić reklamę AR na Facebooku.