fbpx
Augmented Reality Facebook

Reklamy w rzeczywistości rozszerzonej na Facebooku

reklama z efektem ar na facebooku

Reklamy w rzeczywistości rozszerzonej na Facebooku

We wrześniu 2019r Facebook wprowadził w Stanach Zjednoczonych możliwość tworzenia interaktywnych reklam z efektem AR (Augmented Reality). Po okresie testów, teraz serwis pozwala na zintegrowanie efektu AR w reklamach publikowanych zarówno na Facebooku jak i Instagramie. Takie reklamy mogą wykorzystywać efekty kreatywne rzeczywistości rozszerzonej, aby umożliwić odbiorcom interakcję z produktami

Osoby do których skierowana jest reklama mogą wejść w interakcje z produktem lub doświadczeniem jakie oferuje rozszerzona rzeczywistość.

Jak utworzyć pierwszą reklamę AR na Facebooku

Aby korzystać z nowych reklam rozszerzonej rzeczywistości na Facebooku, musisz albo współpracować z autoryzowanym producentem AR w Spark AR Partner Network na Facebooku, aby tworzyć i przesyłać własne efekty AR na Spark AR Hub

Następnie możesz utworzyć reklamy za pomocą kilku kliknięć w Menedżerze reklam.

Pamiętaj, że reklamy w rzeczywistości rozszerzonej są dostępne tylko w mobilnym kanale aktualności na Facebooku.

Wymagania wstępne:

  1. Twórz i publikuj efekty rozszerzonej rzeczywistości w Spark AR Hub. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, sprawdź ten przewodnik .
  2. Utwórz wideo do mobilnego kanału informacyjnego Facebooka, który zaprasza ludzi do korzystania z Twojego efektu.

Następne kroki:

1. Przejdź do swojego Menedżera reklam na Facebooku i kliknij „+ Utwórz”.

2. Wybierz obsługiwany cel – reklamy w rzeczywistości rozszerzonej są obsługiwane przez cele Świadomość marki, Zasięg, Ruch lub Konwersje. Kliknij „Kontynuuj”.

3. Wybierz odbiorców, miejsca docelowe i budżet. Następnie kliknij „Kontynuuj”.

4. W sekcji „Format” kliknij „Pojedynczy obraz lub wideo”.

5. Prześlij film z kanału. Możesz przesłać nowy film lub kliknąć „Przeglądaj bibliotekę”, aby wybrać film, który jest już w bibliotece.

6. Zaznacz pole wyboru obok „Dodaj materiał błyskawiczny”, a następnie wybierz „Materiał AR” ( Uwaga. opcja Materiał AR – pokaże się tylko po zaznaczeniu “Dodaj materiał błyskawiczny”)

7. Kliknij “Użyj szablonu”, aby otworzyć okno Dodaj materiał AR.

8. Kliknij „Efekt” iż menu rozwijanego wybierz efekt, którego chcesz użyć. Będziesz mógł używać tylko efektu, który jest już zatwierdzony przez Spark AR, ponieważ tylko one pojawią się w menu rozwijanym.

Zobacz: jak dodać swój efekt AR do Spark AR

9.Dodaj adres URL witryny i wezwanie do działania, a następnie kliknij „Gotowe”.

10. Kliknij „Nakładka tekstowa” i wybierz akcję z menu rozwijanego, którą chcesz, aby ludzie zrobili – na przykład „Stuknij, aby wypróbować”, „Stuknij, aby wejść w interakcję” lub „Stuknij, aby zobaczyć go w swojej przestrzeni”. Działania te dotyczą doświadczenie wirtualnej rzeczywistości, które dla nich przygotowałeś.

11. Po zakończeniu kliknij „Podgląd na urządzeniu mobilnym”, aby wyświetlić podgląd reklamy rzeczywistości rozszerzonej. Twój efekt zostanie zapisany.

Następnie Facebook wyśle ​​Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej Facebook, aby otworzyć podgląd i sprawdzić reklamę na urządzeniu.

12. Jeśli wszystko jest w porządku, wróć do Menedżera reklam i kliknij „Gotowe”.

Zobacz nasz przykładowy efekt AR – pokaż

Pamiętaj, że możesz także zaktualizować swój efekt po jego opublikowaniu. Po sprawdzeniu przez Facebook nowej wersji będziesz mógł używać jej do swoich reklam. Jeśli jednak używasz już efektu w reklamie, nowa wersja pojawi się automatycznie, gdy będzie dostępna.

Wskaźniki reklam rzeczywistości rozszerzonej

Po uruchomieniu reklam AR na Facebooku możesz mieć dostęp do kilku wskaźników mierzących ich skuteczność. Facebook mówi, że stopniowo wprowadza tę funkcję, więc możesz ich jeszcze nie zobaczyć.

Natychmiastowe wrażenia Czas  oglądania : Jest to średni całkowity czas w sekundach, jaki ludzie spędzili na oglądaniu efektu AR. 

 Udostępnianie efektów: liczba wyświetleń zdjęcia lub filmu, w których użytkownik użył efektu z reklamy. 

Zobacz zastosowania efektu rozszerzonej rzeczywistości w praktyce – na przykładzie filmy jubilerskiej – otwórz filtr

Zobacz prezentację na YT: – otwórz film

Zainteresował Cię ten artykuł, chcesz zobaczyć więcej przykładów zastosowania AR w praktyce – dołącz do naszej grupy na Facebooku.

Zobacz również: Jak rozpocząć pracę z Augmented Reality