fbpx
Google Maps

Pozycjonowanie w mapach Google

Pozycjonowanie w mapach Google

Jak wypozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Pozycjonowanie w Mapach Google wizytówki własnej firmy to proces bardzo złożony i zazwyczaj długotrwały. No, chyba że nie masz absolutnie żadnej konkurencji w swojej branży lub regionie. 😉

Wiele aspektów, podobnie jak w klasycznym SEO, ma tu spore znaczenie. Musimy zadbać o odpowiednią treść, tj. nowe zdjęcia, cykliczne wpisy ze słowami kluczowymi oraz nowe opinie (najlepiej te pozytywne! 🙂 )

Poniżej znajdziesz garść informacji, które na pewno pomogą Ci w pozycjonowaniu Twojego biznesu w Mapach Google:

Dodaj informacje zaawansowane:

  • Kody sklepu *
    • Specyficzny identyfikator dla każdej lokalizacji używany do organizowania wpisów dla firm z wieloma lokalizacjami. Jest to wymagane w przypadku list przesyłanych zbiorczo w Google Moja Firma.
    • Każdy kod sklepu musi być unikalny, nie może zawierać spacji ani znaków specjalnych oraz maksymalnie 64 znaków.
    • Aby dodać / edytować kody sklepów indywidualnie:
      • Przejdź do swojego wpisu w Google Moja Firma.
      • Kliknij „Informacje”, a następnie w sekcji „Informacje zaawansowane” kliknij „Zapisz kod”.
    • Aby zbiorczo dodawać / edytować kody sklepów:
      • Pobierz swoje lokalizacje do arkusza kalkulacyjnego.
      • Wprowadź kody sklepu do arkusza kalkulacyjnego, ale NIE zmieniaj adresu żadnej lokalizacji.
      • Ponownie prześlij arkusz kalkulacyjny z nowymi kodami sklepu.
  • Etykiety *
    • Etykiety (tagi) pomagają firmom z wieloma lokalizacjami organizować swoje wpisy. Możesz wyszukiwać etykiety w panelu Google Moja Firma i używać ich w Google Ads. Na przykład możesz użyć regionów geograficznych jako etykiet lub użyć sklepu typu „Pełna usługa” lub „Ograniczona usługa”.
    • Możesz przypisać do 10 etykiet na lokalizację. Każda etykieta może mieć 50 znaków i może zawierać spacje, ale nie powinna zawierać znaków specjalnych.
    • Aby dodać / edytować etykiety:
      • Przejdź do swojego wpisu w Google Moja Firma.
      • Kliknij „Informacje”, a następnie w sekcji „Informacje zaawansowane” kliknij „Etykiety”.
      • Dodaj tyle etykiet, ile potrzebujesz dla każdej pozycji.
  • Rozszerzenia lokalne Google Ads Telefon *
    • Dzięki Google Ads możesz mieć „rozszerzenie lokalizacji”, które pozwala wyświetlać inny numer telefonu niż ten użyty w zwykłym wpisie w Google Moja Firma. Jest to szczególnie przydatne, jeśli używasz śledzenia połączeń w Google Ads.
    • Jeśli pozostawisz to pole puste, rozszerzenia lokalizacji Google Ads będą używać podstawowego numeru telefonu we wpisie o Google Moja Firma.
    • Użyj lokalnego numeru telefonu, aby wyświetlać się w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Zdjęcia w Google Moja Firma

Zdjęcia, filmy i wirtualne wycieczki są ważną częścią Twojego wpisu w Google Moja Firma. Po pierwsze, reprezentuj swoją firmę przed potencjalnymi klientami, abyś mógł dać im jak najlepsze wrażenie dla swojej firmy.

Według własnych danych Google „Firmy ze zdjęciami otrzymują 42% więcej próśb o wskazówki dojazdu do swojej lokalizacji od użytkowników w Google i 35% więcej kliknięć w ich witrynach niż firmy, które nie mają zdjęć”.

Chcesz również przesłać własne obrazy, aby Twoje zdjęcia miały większą szansę na wyświetlenie na Twojej liście zamiast obrazów przesłanych przez użytkowników Google. Wreszcie zdjęcia, filmy i wirtualne wycieczki zachęcają do zaangażowania się w wizytówkę, a zaangażowanie w wizytówkę jest kluczowym czynnikiem rankingowym w Google.


Wskazówki dotyczące zdjęć

  • Przesyłane obrazy nie pojawią się na Twojej aukcji publicznej, dopóki jej nie zweryfikujesz .
  • Pamiętaj, że obrazy pojawiające się na liście są kombinacją tych, które przesyłasz i tych, które przesyłasz publicznie.
  • Jeśli masz więcej niż 10 lokalizacji, możesz przesyłać zdjęcia zbiorczo za pomocą arkusza kalkulacyjnego .
  • Wszystkie obrazy powinny mieć format JPG / PNG, nie większy niż 10 MB i co najmniej 720 × 720 pikseli.
  • Użyj dobrej fotografii. Pamiętaj, że te zdjęcia są pierwszym wrażeniem, jakie wiele osób będzie miało na temat Twojej firmy. Zrób to raz a dobrze!
  • Unikaj promocyjnych lub innych nienaturalnych tekstów na swoich obrazach.
  • Nie należy używać fotografii stockowej. Te mogą być oflagowane i usunięte.


Prześlij zdjęcia do swojej oferty Google Moja Wizytówka

  • Logo – logo przesyłane do GMB powinno być kwadratowe. Jeśli twoje logo nie jest kwadratowe, użyj narzędzia takiego jak Photoshop i dostosuj rozmiar płótna, aby był kwadratowy, najlepiej z białym tłem poza granicami samego logo.
  • Zdjęcie na okładkę – powinno to być zdjęcie główne, które wolisz reprezentować swoją firmę.
  • Zdjęcia zewnętrzne / wewnętrzne – jeśli masz fizyczną lokalizację, prześlij co najmniej trzy zdjęcia zewnętrzne i wewnętrzne firmy, używając różnych kątów, różnych porach dnia itp., Aby ludzie mogli poczuć lokalizację.
  • Zdjęcia w pracy. Prześlij co najmniej trzy zdjęcia pokazujące, jak pracujesz z klientami i różne świadczone przez Ciebie usługi.
  • Zdjęcia zespołu – Prześlij co najmniej trzy zdjęcia przedstawiające zespół zarządzający i pracowników. Nie muszą to być profesjonalne strzały w głowę, a zwykle więcej szczerych ujęć działa lepiej. Chodzi o to, aby dać potencjalnym klientom kontakt z ludźmi, z którymi będą kontaktować się w Twojej firmie.
  • Produkty / Jedzenie i picie / Pokoje – W zależności od rodzaju prowadzonej działalności mogą być dostępne inne kategorie zdjęć. Celem jest zapewnienie potencjalnym klientom wyczucia produktów, żywności i napojów, części wspólnych lub pokoi, które może oferować Twoja firma.


Które zdjęcie pokazuje pierwsze ?

Niestety nie można ustawić, które zdjęcie ma pojawiać się jako główne zdjęcie we wpisie w Google Moja Firma. Algorytmy Google określają, które zdjęcie pojawi się i kolejność innych zdjęć. Ale możesz wpływać na te algorytmy.

  • Prześlij zdjęcie, które chcesz jako zdjęcie na okładkę. Ponownie, nie gwarantuje to, że zdjęcie zostanie wybrane przez Google jako główne zdjęcie, ale informuje Google, że jest to zdjęcie, które wolisz.
  • Google analizuje sygnały behawioralne od użytkowników, aby określić, które zdjęcia najlepiej reprezentują Twoją firmę. Jeśli prześlesz atrakcyjne zdjęcie na okładkę, ludzie będą z nim bardziej współdziałać (wyświetlenia itp.), Co powie Google, że jest to ważne zdjęcie.
  • Ponadto Google zapyta ludzi, które zdjęcie najlepiej reprezentuje Twoją firmę, i poda te informacje w kolejności zdjęć.


Usuń zdjęcia z listy GMB

  • Aby usunąć obrazy przesłane do własnego wpisu:
    • Zaloguj się do Google Moja Firma i przejdź do swojego wpisu.
    • Kliknij kartę „Zdjęcia” i znajdź obraz, który chcesz usunąć.
    • Kliknij obraz, a następnie ikonę „kosza” w prawym górnym rogu.
  • Nie możesz usuwać zdjęć przesłanych przez innych na temat Twojej firmy, możesz jednak oflagować je do potencjalnego usunięcia. Google usunie obrazy tylko wtedy, gdy naruszą Politykę treści Map Google przesłaną przez użytkowników . Nie usuną obrazu tylko dlatego, że może ci się nie podobać. Aby oflagować obraz wniesiony przez użytkownika:
    • Zaloguj się do Google Moja Firma i przejdź do swojego wpisu.
    • Kliknij kartę „Zdjęcia”, kliknij górną kartę „Według klienta”.
    • Kliknij obraz, a następnie kliknij ikonę „flaga” w prawym górnym rogu.
    • Wypełnij i prześlij formularz dotyczący naruszenia treści.
    • Nie ma gwarancji, że Google usunie obraz lub powiadomi Cię, więc od czasu do czasu sprawdzaj.
    • Jeśli nie możesz usunąć obrazu, oflagowując go i uważasz, że narusza on zasady dotyczące treści przekazane przez Google, może być konieczne skontaktowanie się z działem pomocy Google Moja Firma .

Jak skontaktować się z pomocą techniczną Google Moja Firma

Społeczność pomocy Google Moja Firma

W przypadku większości problemów z GMB możesz skorzystać ze Społeczności pomocy Google Moja Firma .

  • Przeszukaj bazę wiedzy GMB (nie musisz się logować).
  • Publikuj pytania do wolontariuszy i użytkowników GMB, jeśli nie możesz znaleźć istniejącej odpowiedzi na swoje pytanie (aby móc publikować, musisz zalogować się na konto Google).

Zgłoś spam na liście GMB

Google ma specjalny formularz do zgłaszania fałszywych informacji lub wprowadzających w błąd / fałszywych informacji w nazwie, numerze telefonu lub adresie URL firmy. NIE używaj tego formularza do zgłaszania fałszywych recenzji.

  • Przejdź do oficjalnego formularza reklamacyjnego GMB Business Redressal
  • Przeczytaj uważnie instrukcje i wypełnij wszystkie informacje całkowicie i tak szczegółowo, jak to możliwe.
  • Jeśli nie chcesz, aby wizytówka naruszająca nazwę Twojej firmy jako ta, której dotyczy zmiana, umieść w tym polu „Nie dotyczy”.
  • Jeśli masz wiele lokalizacji do raportowania jednocześnie, możesz przesłać arkusz kalkulacyjny do formularza.
  • Prześlij formularz.
  • Po przesłaniu formularza otrzymasz ogólną odpowiedź e-mail, ale nie otrzymasz żadnych dalszych aktualizacji, ponieważ nie jest to firma, którą faktycznie zarządzasz lub zarządzasz.
  • Sprawdź ponownie na liście przestępców tydzień lub dwa później.

Zgłoś fałszywe recenzje GMB

Fałszywe recenzje to duży problem w GMB. Powinieneś monitorować zarówno swoją własną ofertę, jak i oferty konkurencji pod kątem fałszywych recenzji i zgłaszać je.

  • Recenzja musi faktycznie naruszać zasady Google dotyczące recenzji . Nie możesz zgłosić recenzji tylko dlatego, że jej się nie podoba.
  • Jeśli opinia znajduje się na Twoim własnym wykazie, najpierw zastanów się nad odpowiedzią, aby pokazać przyszłym klientom, że poważnie podchodzisz do recenzji i zobowiązujesz się do dobrej obsługi klienta. Skorzystaj z oceny i sprawdź nasze wskazówki dotyczące reagowania na negatywne recenzje .
  • Oznacz recenzję w panelu kontrolnym GMB
    • Zaloguj się do swojego konta GMB
    • Przejdź do odpowiedniej lokalizacji
    • Kliknij kartę „Recenzje”
    • Znajdź recenzję i kliknij menu z trzema kropkami, a następnie kliknij Oznacz jako nieodpowiednie.
  • Przygotuj informacje do udostępnienia przy pomocy GMB:
    • Link do recenzji. Wejdź na https://www.google.com/maps , znajdź firmę, kliknij przycisk „Udostępnij” i skopiuj link.
    • Szczegółowe informacje o tym, dlaczego link powinien zostać usunięty (np. Pracownik zostawił recenzję, recenzent ma fałszywe zdjęcie lub oczywiście fałszywe nazwisko, identyczne recenzje w wielu firmach, możesz udowodnić, że firma ocenia opinie, ktoś pozostawia opinie kraj w oczywisty sposób fałszywy itp.)
    • Pamiętaj, że Google NIE usunie recenzji, ponieważ nie rozpoznajesz nazwy klienta lub nie podoba Ci się to, co powiedział recenzent. Recenzja musi wyraźnie naruszać zasady Google dotyczące recenzji.
  • Skontaktuj się bezpośrednio z zespołem wsparcia GMB
    • Zrób to PO, kiedy oznaczyłeś recenzję i przygotowałeś swoje informacje powyżej.
    • Przejdź do społeczności pomocy Google Moja Firma .
    • Kliknij „Skontaktuj się z nami” w prawym górnym rogu strony.
    • Kliknij „Opinie klientów i zdjęcia”
    • Kliknij „Zarządzaj opiniami klientów”
    • Wybierz wsparcie oddzwaniania, czat lub e-mail według potrzeb,
    • Zgłoś fałszywą recenzję.

Wsparcie przez telefon / czat / e-mail

  • Wejdź na https://support.google.com/business/contactflow
  • Wybierz odpowiedni problem z menu rozwijanego i podmenu.
  • Wiele opcji zakończy się możliwością bezpośredniego kontaktu z obsługą GMB.
  • Wybierz obsługę oddzwaniania, czatu lub poczty e-mail według potrzeb.

Wsparcie na Facebooku / Twitterze

  • Aby skontaktować się z obsługą GMB na Twitterze, wyślij tweet lub bezpośrednią wiadomość na @GoogleMyBiz
  • Aby skontaktować się z obsługą GMB na Facebooku, opublikuj wiadomość na ścianie lub wyślij bezpośrednią wiadomość na https://www.facebook.com/GoogleMyBusiness/

Zobacz jakiego narzędzia używamy w monitoringu pozycji wizytówek Google – kliknij tutaj aby otworzyć

Zobacz : Jak dodać firmę do Google Maps

Comments

[…] Zobacz również: Pozycjonowanie w Mapach Google […]

Zarabianie online 30 marca 2020

Super artykuł. Czegoś takiego potrzebowałem 🙂

Comments are closed.