fbpx
Facebook

Optymalizacja Pixel Facebooka

Optymalizacja Pixela Facebooka

Konfiguracja zdarzeń w witrynie za pomocą pixela Facebooka

Każda firma poważnie traktująca śledzenie i optymalizacje konwersji potrzebuje pixel Facebooka zainstalowanego na stronie.

Instalacja pixela jest nie jest skomplikowane zwłaszcza przy pomocy narzędzia jakie oferuje sam Facebook chociaż wciąż wymaga instalacji kodu na stronie.

Konfiguracja zdarzeń nie wymaga szczególnej wiedzy i jest bardzo intuicyjna wystarczy do tego panel reklamowy Facebook.

Ale od poczatku….

Jak zainstalować pixel Facebooka

Piksel Facebooka to unikalny fragment kodu, który łączy aktywność na Twojej stronie z Facebookiem.

Pixel śledzi właściwie wszystko co dzieje się na Twojej stronie.

Jeżeli jeszcze go nie zainstalowałeś nie ma na co czekać!!

Wejdź na ten link

Następnie kliknij w przycisk Skonfiguruj pixel i wybierz jedną z trzech poniższych opcji.

pixel facebooka

Jeżeli korzystasz z witryny opartej o WordPress masz do wyboru wiele wtyczek które ułatwia Ci instalację pixela Facebooka na stronie. Znajdziesz je pod tym linkiem

Zainstalowany Pixel – co dalej?

Po prawidłowej instalacji pixela możemy za pomocą wtyczki do przeglądarki chrome śledzić jego aktywność na każdej podstronie

Wtyczkę o nazwie Facebook Pixel Helper znajdziesz tutaj

Zainstaluj ja – na pasku

 Zainstaluj ją a na pasku adresu pojawi się mała ikona 

Teraz upewnij się że wtyczka działa prawidłowo i możemy śledzić już konwersje standardowe takie jak: Dodanie do koszyka, odwiedziny strony czy dokonanie zakupu.

Dzięki zainstalowanemu pixelowi Fb możemy również tworzyć niestandardowych odbiorców natomiast najciekawsza i bardziej szczegółowa opcja to konfigurator zdarzeń.

Zdarzenia pozwalają zdefiniować niemal każdą akcję jaka była dokonana na Twojej stronie przez usera.

Standardowe zdarzenia piksela 

  • Dodanie informacji o płatności
  • Dodanie do koszyka
  • Dodanie do listy życzeń
  • Ukończenie rejestracji
  • Kontakt
  • Personalizacja produktu
  • Przekazanie datku
  • Znalezienie lokalizacji
  • Zainicjowanie przejścia do kasy
  • Pozyskiwanie kontaktów
  • Zakup
  • Harmonogram
  • Wyszukiwanie
  • Rozpoczęcie okresu próbnego
  • Przesłanie wniosku
  • Subskrypcja
  • Wyświetlanie zawartości

Zdarzenia stają się szczególnie przydatne do śledzenia i optymalizacji konwersji.  Pozwalają połączyć wysiłki reklamowe z określoną liczbą konwersji i w stosownych przypadkach, z powiązanymi przychodami. 

Gdy Facebook zbierze te informacje, pozwala reklamodawcy lepiej zoptymalizować dane wydarzenie.

Co to jest narzędzie konfiguracji zdarzeń?

Pierwszy  ogłosił w czerwcu 2018 metoda uproszczona toczy się do reklamodawców. Setup Tool Event umożliwia reklamodawcom dodać zdarzenia na podstawie odsłon lub kliknięć przycisku. Co najważniejsze, kodowanie nie jest wymagane.

Menedżerze zdarzeń kliknij, aby skonfigurować nowe zdarzenia.

Aby zaprogramować określone zdarzenie należy wejść w panel reklamowy

Należy wybrać Pixel wybranego konta. Następnie otwórz narzędzie do konfiguracji zdarzeń.

Pojawi się okno w którym należy wpisać adres strony – na której zainstalowany jest pixel facebooka.

Po wpisaniu strony wyświetlą nam się dwie opcje do wyboru

  • Monitoruj nowy przycisk
  • Monitoruj adres URL
zdarzenia na fb

Na tym etapie decydujemy jakie zdarzenie chcemy obserwować.

Jeżeli wybierzemy Monitoruj adres URL to należy w kolejnym kroku zdefiniować adres na jakim nam zależy. Przykładowo jeżeli chcemy trafić reklama do odbiorców naszego BLOGA wpisujemy adres www.autilo.pl/Blog

W drugim przypadku tj monitorowanie przycisków jest znacznie więcej opcji.

Po wskazaniu tej opcji wszystkie przyciski i aktywne linki zostaną podświetlone na naszej stronie.

Wybieramy przycisk lub link i przypisujemy do niego zdarzenie z rozwijanego menu najbardziej mu odpowiadające.

W ten sposób możemy zdefiniować wszystkie przyciski i linki na stronie aby stworzyć dokładny obraz zdarzeń które mają miejsce podczas odwiedzin użytkowników.

Dodatkową opcją zdarzenia ZAKUP po skonfigurowaniu jest możliwość skonfigurowania parametrów wartości i waluty.

W podobny sposób możesz zdefiniować dowolny przycisk na stronie odpowiadający za rejestrację, ofertę czy inne zdarzenie.

Aby wyświetlić zdarzenia, przejdź do swojego piksela i wybierz Ustawienia w obszarze Konfigurowanie zdarzeń. W celu przetestowania poprawności uruchamiania zdarzeń przejdź do piksela i wybierz Testowanie zdarzeń, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami

Rejestr historyczny zdarzeń znajduje w Podsumowaniu pod wykresem.

optymalizacja zdarzeń

Tak szczegółowe zdefiniowanie zarówno adresów, przycisków oraz linków daje olbrzymie możliwości dla marketerów przy analizie ruchu na stronie.

Realne wartości można analizować a w połączeniu z takimi narzędziami jak Hotjar dają niemal pełny obraz skuteczności i optymalizacji strony.

Zobacz jak zdefiniować dodatkowe parametry takie jak ID produktu lub wartość zakupów otwórz ten link

Comments

[…] na pytanie, jak zainstalować pixel Facebooka, jest w zasadzie łatwa. Narzędzie to jest niczym innym, jak unikalnym fragmentem kodu. Aby dodać […]

Comments are closed.