Jak dodać firmę do Google Maps?
Google Moja Firma to najważniejszy wpis internetowy dla każdej lokalnej firmy. Prowadzi wyniki wyszukiwania lokalnych firm w wyszukiwarce Google, mapach, Asystencie Google (wyszukiwanie głosowe) i nie tylko.
Zgłoszenie i zoptymalizowanie wpisu w Google Moja Firma ma kluczowe znaczenie nie tylko w celu pozyskania nowych klientów, ale także w pomaganiu powtarzającym się klientom w nawiązywaniu z Tobą współpracy. Jednak Google Moja Firma często się zmienia, a najlepsze praktyki dotyczące dobrze zoptymalizowanego wpisu nie zawsze są jasne.
Utworzyliśmy tę listę kontrolną dla Google Moja Firma jako pojedynczy punkt odniesienia, aby odzwierciedlać zmiany i najlepsze praktyki zalecane przez najbardziej szanowanych lokalnych ekspertów wyszukiwania na świecie.

Sprawdź czy Twoja firma kwalifikuje się do wpisu w Google Moja Firma
- Jeżeli Musisz kontaktować się osobiście z klientami w określonych godzinach pracy:
- W twoim miejscu prowadzenia działalności (biznes w sklepie).
- W lokalizacji klienta (dział usług).
- Wyjątki:
- Bankomaty, kioski do wypożyczania filmów, przesyłki ekspresowe i inne podobne usługi.
- Sezonowe firmy ze stałym oznakowaniem na miejscu.
- Niekwalifikowane firmy:
- Handel elektroniczny lub firmy online.
- Nieruchomości na wynajem lub na sprzedaż.
- Firma ma być otwarta w ciągu 90 dni.
- Jesteś właścicielem lub być autoryzowanym przedstawicielem firmy.
Jeżeli odpowiedziałeś na pytania twierdząco poszukaj swojej firmy https://www.google.com/
Wyszukaj swoją firmę w Google
- Wejdź na https://www.google.com/
- Wprowadź nazwę firmy, miasto i województwo
- Przykład: agencja marketingowa Kraków
- Wyszukaj także poprzednie nazwy firm, numery telefonów lub adresy.
Utwórz nowy wpis w Google Moja Firma
- Wejdź na https://www.google.com/business/
- Kliknij przycisk „Zarządzaj teraz”.
- Zaloguj się za pomocą ważnego konta Google lub utwórz je, jeśli to konieczne.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć nowy wpis.
- Sprawdzone metody znajdują się w sekcji: Optymalizuj informacje o Google Moja Firma
- Następnie – zweryfikuj swój wpis w Google Moja Firma
Zweryfikuj swój wpis w Google Moja Firma
- Zaloguj się do Google Moja Firma i przejdź do swojego wpisu.
- Kliknij „Zweryfikuj teraz”, aby wyświetlić opcje weryfikacji.
- Wybierz preferowaną opcję.
- Pocztówka
- W ciągu 14 dni otrzymasz pocztówkę z kodem weryfikacyjnym. Z doświadczenia wiemy że jest to najczęściej stosowana metoda.
- W tym czasie nie wprowadzaj żadnych zmian we wpisie.
- Zaloguj się ponownie do Google Moja Firma i wprowadź kod weryfikacyjny wpisu.
- W razie potrzeby możesz poprosić o kolejną kartkę pocztową z listy GMB.
- Telefon
- Upewnij się, że możesz odebrać numer telefonu z listy GMB.
- Zaloguj się do Google Moja Firma i przejdź do swojego wpisu.
- Wybierz telefon z listy opcji weryfikacji (jeśli są dostępne).
- Google zadzwoni z kodem weryfikacyjnym.
- Wpisz kod do swojego wpisu.
- E-mail
- Wybierz adres e-mail z listy opcji weryfikacji (jeśli są dostępne)
- Google wyśle Ci wiadomość e-mail.
- Kliknij przycisk „Zweryfikuj” w wiadomości e-mail lub wprowadź kod we wpisie GMB.
- Google Search Console
- Zweryfikuj witrynę swojej firmy za pomocą Google Search Console.
- Użyj tego samego adresu e-mail w Google Search Console i Google Moja Firma.
- Po zweryfikowaniu wpisu w Google Moja Firma Google natychmiast go zweryfikuje.
- Czat wideo
- Zainstaluj aplikację Google Hangouts na iOS lub Androida.
- W przypadku witryn sklepowych Google będzie chciał zobaczyć Twoje miejsce pracy, logo firmy, sprzęt, przestrzeń publiczną i ewentualnie spotkać kilku klientów.
- W przypadku firm świadczących usługi serwisowe Google będzie chciał zobaczyć Twój pojazd roboczy, tablicę rejestracyjną, logo firmy na pojeździe oraz narzędzia związane z handlem pojazdem.
- Następnie łączysz się ze specjalistą Google za pośrednictwem połączenia wideo, aby zweryfikować swój wpis.
- Zaufany weryfikator Google
- Współpracuj ze specjalnymi firmami partnerskimi i pomiń cały proces weryfikacji. Jest to program tylko do zaproszenia i nie można ubiegać się o status zaufanego weryfikatora.
- Zaufani weryfikatorzy Google będą korzystać z prywatnej aplikacji Trusted Verifier działającej tylko na Androidzie, w celu przesyłania dokumentacji weryfikacyjnej i informacji o lokalizacji Twojej firmy z powrotem do Google.
- Współpracuj z Zaufanym weryfikatorem, aby osobiście odwiedzić Twoją lokalizację lub…
- Wyślij oryginalne dokumenty Trusted Verifier dla firmy: bieżące rachunki za media, dokumenty podatkowe, rejestracja / rejestracja firmy.
Optymalizacja wpisu w Google Moja Firma
Podstawowe informacje biznesowe
- Nazwa firmy
- Użyj tej samej nazwy firmy, co na swoich znakach, wizytówkach i dokumentach prawnych.
- NIE spamuj nazwy firmy z miastami, wyszukiwanymi hasłami, sloganami ani niczym innym. Jest to niezgodne z warunkami korzystania z usług Google i może prowadzić do problemów z listą lub zawieszenia w przyszłości.
- Kategorie biznesowe
- Upewnij się, że główna kategoria najlepiej reprezentuje Twoją firmę. Jest to jedyny, który ludzie widzą na liście firm.
- Skorzystaj z dodatkowych kategorii i dodaj tyle, ile dotyczą Twojej firmy.
- NIE używaj kategorii, jeśli nie dotyczą one bezpośrednio Twojej firmy.
- Lokalizacja Biznesu
- Podaj adres fizyczny tylko wtedy, gdy klienci faktycznie odwiedzają Twoje miejsce prowadzenia działalności.
- Użyj bezpłatnego narzędzia, takiego jak Smarty Streets, aby upewnić się, że adres jest poprawnie sformatowany.
- Umieść fizyczny adres ulicy w pierwszym wierszu, a numery lokali w drugim wierszu.
- Obszar usług
- Wpisz to tylko, jeśli obsługujesz klientów w ich lokalizacji (firmy świadczące usługi). Niektóre firmy obsługują klientów zarówno w miejscu prowadzenia działalności, jak i lokalizacji klienta.
- Wprowadź miasta, kody pocztowe lub regiony, które obsługujesz. Pamiętaj, że bez względu na ustawiony obszar usług, jest mało prawdopodobne, aby pojawił się w wynikach wyszukiwania w odległości większej niż 20 km.
- Godziny pracy
- Wprowadź regularne godziny pracy, kiedy klienci będą mogli faktycznie z tobą współpracować.
- Dodaj specjalne godziny na święta, specjalne zamknięcia lub inne czasy, kiedy Twoja firma nie jest otwarta.
- Jeśli prowadzisz działalność sezonową, usuń wszystkie godziny otwarcia po zamknięciu i wprowadź je ponownie przy ponownym otwarciu.
Numery telefonów i śledzenie połączeń
- Jeśli korzystasz z numeru śledzenia połączeń we wpisie o Google Moja Firma
- Użyj numeru śledzenia połączeń w polu „Główny telefon”.
- Dodaj swój główny, lokalny numer telefonu jako „Dodatkowy telefon”.
- Dodaj bezpłatne i dodatkowe numery telefonów jako pola „Dodatkowy telefon”.
- Jeśli NIE użyjesz numeru śledzenia połączeń we wpisie o Google Moja Firma
- Użyj głównego, lokalnego numeru telefonu w polu „Główny telefon”.
- Dodaj bezpłatne i dodatkowe numery telefonów jako pola „Dodatkowy telefon”.
Adresy URL stron internetowych
- Prawidłowo sformatuj adresy URL
- Wszystkie adresy URL muszą być aktywne w momencie ich wpisywania w Google Moja Firma.
- Użyj https: // lub http: // i odpowiednio dołącz lub pomiń stronę www.
- Dodaj kody śledzenia Google Analytics UTM do swojego adresu URL. Pomaga to zobaczyć w Google Analytics, ile osób przyszło do Twojej witryny z Twojego wpisu GMB.
- Przejdź do narzędzia do tworzenia adresów URL kampanii Google .
- Skopiuj i wklej adres URL swojej witryny.
- Użyj Google jako źródła kampanii.
- Użyj local jako medium kampanii.
- Użyj identyfikatora lokalizacji jako nazwy kampanii. Jeśli masz tylko jedną lokalizację, po prostu użyj czegoś takiego jak 1 jako nazwy kampanii. Pomaga to zróżnicować ruch w Twojej witrynie dla różnych lokalizacji.
- przykład UTM: https://autio.pl/?utm_source=google&utm_medium=local&utm_campaign=wizytowka
- Użyj podstawowej, terminu, menu itp. Jako zmiennej treści, odpowiednio.
- Adres URL witryny
- W przypadku firm z jedną lokalizacją skorzystaj ze strony głównej swojej witryny.
- W przypadku firm z wieloma lokalizacjami użyj konkretnej strony dla każdej lokalizacji.
- Przykładowy adres URL witryny ze śledzeniem UTM: https://autio.pl/?utm_source=google&utm_medium=local&utm_campaign=nr1
- Adres URL menu (restauracje)
- Restauracje mogą również dodać specjalny adres URL, aby połączyć się z menu.
- Musi zawierać link do strony w Twojej witrynie. Linki bezpośrednio do plików PDF nie są obsługiwane.
- Zamiast linkować do menu na Twojej stronie, restauracje mogą chcieć bezpośrednio dodać swoje menu do wpisu GMB .
- Przykładowy adres URL menu ze śledzeniem UTM: https://www.nazwarestaruacji.pl/menu/obiad?utm_source=google&utm_medium=local&utm_campaign=nr1&utm_content=menu
- Adresy URL rezerwacji i zamawiania usług
- Niektóre linki do rezerwacji i zamawiania mogą pojawiać się na liście automatycznie. Dokonuje się tego dzięki partnerstwu Google z zewnętrznymi dostawcami i nie można ich bezpośrednio edytować na liście GMB.
- Aby usunąć lub naprawić te linki, musisz skontaktować się z konkretnym zewnętrznym dostawcą i złożyć wniosek.
Usługi / Menu / Produkty
- Usługi
- Dostępne tylko dla niektórych rodzajów firm usługowych (dentystów, prawników, agentów ubezpieczeniowych, hoteli, agencji marketingowych i innych)
- Pojawia się teraz tylko dla użytkowników końcowych w aplikacji Mapy Google.
- Utwórz osobne sekcje dla różnych kategorii oferowanych usług.
- Utwórz osobną usługę dla każdej konkretnej usługi, którą oferujesz.
- Wprowadź odpowiednią nazwę i cenę każdej usługi.
- Dodaj opis każdej usługi do 1000 znaków. Skorzystaj z tego miejsca, aby opisać każdą usługę dla klientów korzystających z bogatych słów kluczowych.
- Menu
- Dostępne tylko dla firm typu restauracja.
- Pojawia się teraz tylko dla użytkowników końcowych w aplikacji Mapy Google.
- Użyj tego oprócz linku do swojego menu na swojej stronie internetowej.
- Utwórz osobne sekcje dla każdej sekcji swojego menu.
- Utwórz osobne pozycje menu w każdej sekcji.
- Wprowadź odpowiednią nazwę i cenę każdego elementu menu.
- Użyj tego samego opisu pozycji menu, co w rzeczywistym menu, do 1000 znaków.
- Produkty
- Dostępne tylko dla niektórych rodzajów firm zorientowanych na handel detaliczny.
- Dołączenie każdego produktu lub kategorii produktu prowadzonej przez firmę może nie być praktyczne. Skup się na najważniejszych produktach i kategoriach.
- Utwórz osobne kolekcje dla każdej kategorii produktu, którą chcesz polecać.
- Wpisz nazwę kolekcji.
- Dodaj opis kolekcji do 1000 znaków. Skorzystaj z tego miejsca, aby opisać każdą kolekcję / kategorię produktu za pomocą bogatych słów kluczowych.
- Twórz indywidualne produkty w ramach każdej kategorii.
- Wprowadź nazwę produktu i cenę (przedziały cenowe nie są obsługiwane).
- Dodaj opis produktu do 1000 znaków. Zalecamy użycie tego samego opisu, którego użyłbyś w katalogu produktów.
Atrybuty biznesowe
- Atrybuty zdefiniowane w biznesie (atrybuty celu)
- Są to atrybuty, które możesz jawnie ustawić dla swojej firmy. Atrybuty różnią się w zależności od kategorii firmy i mogą obejmować takie przedmioty jak: posiadanie kobiet, dostęp dla wózków inwalidzkich, toaleta, mówione języki, siedzenia na zewnątrz, Happy Hour itp.
- Przejdź do swojego wpisu w Google Moja Firma.
- Kliknij „Informacje”, a następnie „Atrybuty”.
- Wybierz tyle atrybutów, ile dotyczy Twojej firmy. Nie spamuj tych atrybutów, ponieważ wiadomo, że Google je potwierdza, prosząc użytkowników Google o przesłanie subiektywnych atrybutów (patrz poniżej).
- Atrybuty zdefiniowane przez użytkownika (atrybuty subiektywne)
- Subiektywne atrybuty pochodzą od tłumu osób, które według Google mogą wiedzieć o Twojej firmie. Google zadaje pytania typu „Czy jest tu wejście dla osób na wózkach inwalidzkich?” „Czy parking jest tutaj bezpłatny?”, A nawet pyta ludzi, które zdjęcia według nich są bardziej pomocne.
- Nie możesz kontrolować subiektywnych atrybutów, które Google pyta o Twoją firmę, ani odpowiedzi, które mogą dać ludzie.
- Niektóre typy firm mogą monitorować subiektywne atrybuty za pomocą karty Statystyki na liście Google Moja Firma.

Opis działalności
- Opis firmy to otwarty obszar tekstowy, za pomocą którego możesz poinformować potencjalnych klientów o swojej firmie. Pojawia się zarówno w wyszukiwarce internetowej na komputery stacjonarne, jak i mobilne, ale nie pojawia się w aplikacji Mapy Google.
- Przejdź do swojego wpisu w Google Moja Firma.
- Kliknij „Informacje”, a następnie „Opis”.
- Możesz napisać opis do 750 znaków, jednak tylko pierwsze 244 znaki są wyświetlane na Twojej liście Google, chyba że użytkownik kliknie „Więcej”.
- Zalecenia dotyczące opisów biznesowych:
- Pomyśl, co chciałbyś, aby Twoi klienci wiedzieli najwięcej o Twojej firmie.
- Używaj najważniejszych terminów, których mogą szukać potencjalni klienci, ale nie wpisuj słów kluczowych. Uważa się, że Google nie wykorzystuje pole opisu jako czynnik w rankingach wyszukiwania. Jednak dobrze napisany opis może pomóc w przekształceniu osoby oglądającej Twój wpis w klienta.
- Nie używaj wielkich liter, emotikonów ani innych „chwytliwych postaci”.
- Nie skupiaj się na promocjach, cenach ani wyprzedażach. Zamiast tego powiedz ludziom o swojej firmie.
- Nie używaj żadnych adresów URL.
Zobacz również: Pozycjonowanie w Mapach Google
[…] Zobacz również jak zrobić wizytówkę Google Map […]
[…] Zobacz : Jak dodać firmę do Google Maps […]