fbpx
Google Maps Wyzytówka Google

Wizytówka Google Maps

jak dodać firmę do google maps

Jak dodać firmę do Google Maps?

Google Moja Firma to najważniejszy wpis internetowy dla każdej lokalnej firmy.  Prowadzi wyniki wyszukiwania lokalnych firm w wyszukiwarce Google, mapach, Asystencie Google (wyszukiwanie głosowe) i nie tylko.

Zgłoszenie i zoptymalizowanie wpisu w Google Moja Firma ma kluczowe znaczenie nie tylko w celu pozyskania nowych klientów, ale także w pomaganiu powtarzającym się klientom w nawiązywaniu z Tobą współpracy. Jednak Google Moja Firma często się zmienia, a najlepsze praktyki dotyczące dobrze zoptymalizowanego wpisu nie zawsze są jasne.

Utworzyliśmy tę listę kontrolną dla Google Moja Firma jako pojedynczy punkt odniesienia, aby odzwierciedlać zmiany i najlepsze praktyki zalecane przez najbardziej szanowanych lokalnych ekspertów wyszukiwania na świecie.

wizytówka google
Wizytówka Google

Sprawdź czy Twoja firma kwalifikuje się do wpisu w Google Moja Firma

  • Jeżeli Musisz kontaktować się osobiście z klientami w określonych godzinach pracy:
    • W twoim miejscu prowadzenia działalności (biznes w sklepie).
    • W lokalizacji klienta (dział usług).
  • Wyjątki:
    • Bankomaty, kioski do wypożyczania filmów, przesyłki ekspresowe i inne podobne usługi.
    • Sezonowe firmy ze stałym oznakowaniem na miejscu.
  • Niekwalifikowane firmy:
    • Handel elektroniczny lub firmy online.
    • Nieruchomości na wynajem lub na sprzedaż.
  • Firma ma być otwarta w ciągu 90 dni. 
  • Jesteś właścicielem lub być autoryzowanym przedstawicielem firmy.

Jeżeli odpowiedziałeś na pytania twierdząco poszukaj swojej firmy https://www.google.com/

  • Wejdź na https://www.google.com/
  • Wprowadź nazwę firmy, miasto i województwo
    • Przykład: agencja marketingowa Kraków
  • Wyszukaj także poprzednie nazwy firm, numery telefonów lub adresy.

Utwórz nowy wpis w Google Moja Firma

  • Wejdź na https://www.google.com/business/
  • Kliknij przycisk „Zarządzaj teraz”.
  • Zaloguj się za pomocą ważnego konta Google lub utwórz je, jeśli to konieczne.
  • Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć nowy wpis.
  • Sprawdzone metody znajdują się w sekcji:  Optymalizuj informacje o Google Moja Firma
  • Następnie – zweryfikuj swój wpis w Google Moja Firma

Zweryfikuj swój wpis w Google Moja Firma

  • Zaloguj się do Google Moja Firma i przejdź do swojego wpisu.
  • Kliknij „Zweryfikuj teraz”, aby wyświetlić opcje weryfikacji.
  • Wybierz preferowaną opcję. 
  • Pocztówka
    • W ciągu 14 dni otrzymasz pocztówkę z kodem weryfikacyjnym. Z doświadczenia wiemy że jest to najczęściej stosowana metoda.
    • W tym czasie nie wprowadzaj żadnych zmian we wpisie.
    • Zaloguj się ponownie do Google Moja Firma i wprowadź kod weryfikacyjny wpisu.
    • W razie potrzeby możesz poprosić o kolejną kartkę pocztową z listy GMB.
  • Telefon
    • Upewnij się, że możesz odebrać numer telefonu z listy GMB.
    • Zaloguj się do Google Moja Firma i przejdź do swojego wpisu.
    • Wybierz telefon z listy opcji weryfikacji (jeśli są dostępne).
    • Google zadzwoni z kodem weryfikacyjnym.
    • Wpisz kod do swojego wpisu.
  • E-mail
    • Wybierz adres e-mail z listy opcji weryfikacji (jeśli są dostępne)
    • Google wyśle ​​Ci wiadomość e-mail.
    • Kliknij przycisk „Zweryfikuj” w wiadomości e-mail lub wprowadź kod we wpisie GMB.
    • Google Search Console
    • Zweryfikuj witrynę swojej firmy za pomocą Google Search Console.
    • Użyj tego samego adresu e-mail w Google Search Console i Google Moja Firma.
    • Po zweryfikowaniu wpisu w Google Moja Firma Google natychmiast go zweryfikuje.
  • Czat wideo
    • Zainstaluj aplikację Google Hangouts na iOS lub Androida.
    • W przypadku witryn sklepowych Google będzie chciał zobaczyć Twoje miejsce pracy, logo firmy, sprzęt, przestrzeń publiczną i ewentualnie spotkać kilku klientów.
    • W przypadku firm świadczących usługi serwisowe Google będzie chciał zobaczyć Twój pojazd roboczy, tablicę rejestracyjną, logo firmy na pojeździe oraz narzędzia związane z handlem pojazdem.
    • Następnie łączysz się ze specjalistą Google za pośrednictwem połączenia wideo, aby zweryfikować swój wpis.
  • Zaufany weryfikator Google
    • Współpracuj ze specjalnymi firmami partnerskimi i pomiń cały proces weryfikacji. Jest to program tylko do zaproszenia i nie można ubiegać się o status zaufanego weryfikatora.
    • Zaufani weryfikatorzy Google będą korzystać z prywatnej aplikacji Trusted Verifier działającej tylko na Androidzie, w celu przesyłania dokumentacji weryfikacyjnej i informacji o lokalizacji Twojej firmy z powrotem do Google.
    • Współpracuj z Zaufanym weryfikatorem, aby osobiście odwiedzić Twoją lokalizację lub…
    • Wyślij oryginalne dokumenty Trusted Verifier dla firmy: bieżące rachunki za media, dokumenty podatkowe, rejestracja / rejestracja firmy.

Optymalizacja wpisu w Google Moja Firma

Podstawowe informacje biznesowe

  • Nazwa firmy
    • Użyj tej samej nazwy firmy, co na swoich znakach, wizytówkach i dokumentach prawnych.
    • NIE spamuj nazwy firmy z miastami, wyszukiwanymi hasłami, sloganami ani niczym innym. Jest to niezgodne z warunkami korzystania z usług Google i może prowadzić do problemów z listą lub zawieszenia w przyszłości.
  • Kategorie biznesowe
    • Upewnij się, że główna kategoria najlepiej reprezentuje Twoją firmę. Jest to jedyny, który ludzie widzą na liście firm.
    • Skorzystaj z dodatkowych kategorii i dodaj tyle, ile dotyczą Twojej firmy.
    • NIE używaj kategorii, jeśli nie dotyczą one bezpośrednio Twojej firmy.
  • Lokalizacja Biznesu
    • Podaj adres fizyczny tylko wtedy, gdy klienci faktycznie odwiedzają Twoje miejsce prowadzenia działalności.
    • Użyj bezpłatnego narzędzia, takiego jak Smarty Streets, aby upewnić się, że adres jest poprawnie sformatowany.
    • Umieść fizyczny adres ulicy w pierwszym wierszu, a numery lokali w drugim wierszu.
  • Obszar usług
    • Wpisz to tylko, jeśli obsługujesz klientów w ich lokalizacji (firmy świadczące usługi). Niektóre firmy obsługują klientów zarówno w miejscu prowadzenia działalności, jak i lokalizacji klienta.
    • Wprowadź miasta, kody pocztowe lub regiony, które obsługujesz. Pamiętaj, że bez względu na ustawiony obszar usług, jest mało prawdopodobne, aby pojawił się w wynikach wyszukiwania w odległości większej niż 20 km.
  • Godziny pracy
    • Wprowadź regularne godziny pracy, kiedy klienci będą mogli faktycznie z tobą współpracować.
    • Dodaj specjalne godziny na święta, specjalne zamknięcia lub inne czasy, kiedy Twoja firma nie jest otwarta.
    • Jeśli prowadzisz działalność sezonową, usuń wszystkie godziny otwarcia po zamknięciu i wprowadź je ponownie przy ponownym otwarciu.

Numery telefonów i śledzenie połączeń

  • Jeśli korzystasz z numeru śledzenia połączeń we wpisie o Google Moja Firma
    • Użyj numeru śledzenia połączeń w polu „Główny telefon”.
    • Dodaj swój główny, lokalny numer telefonu jako „Dodatkowy telefon”.
    • Dodaj bezpłatne i dodatkowe numery telefonów jako pola „Dodatkowy telefon”.
  • Jeśli NIE użyjesz numeru śledzenia połączeń we wpisie o Google Moja Firma
    • Użyj głównego, lokalnego numeru telefonu w polu „Główny telefon”.
    • Dodaj bezpłatne i dodatkowe numery telefonów jako pola „Dodatkowy telefon”.

Adresy URL stron internetowych

  • Prawidłowo sformatuj adresy URL
    • Wszystkie adresy URL muszą być aktywne w momencie ich wpisywania w Google Moja Firma.
    • Użyj https: // lub http: // i odpowiednio dołącz lub pomiń stronę www.
    • Dodaj kody śledzenia Google Analytics UTM do swojego adresu URL. Pomaga to zobaczyć w Google Analytics, ile osób przyszło do Twojej witryny z Twojego wpisu GMB.
      • Przejdź do narzędzia do tworzenia adresów URL kampanii Google .
      • Skopiuj i wklej adres URL swojej witryny.
      • Użyj Google jako źródła kampanii.
      • Użyj local jako medium kampanii.
      • Użyj identyfikatora lokalizacji jako nazwy kampanii. Jeśli masz tylko jedną lokalizację, po prostu użyj czegoś takiego jak  1 jako nazwy kampanii. Pomaga to zróżnicować ruch w Twojej witrynie dla różnych lokalizacji.
      • przykład UTM: https://autio.pl/?utm_source=google&utm_medium=local&utm_campaign=wizytowka
      • Użyj podstawowej,  terminu, menu itp. Jako zmiennej treści, odpowiednio.
  • Adres URL witryny
    • W przypadku firm z jedną lokalizacją skorzystaj ze strony głównej swojej witryny.
    • W przypadku firm z wieloma lokalizacjami użyj konkretnej strony dla każdej lokalizacji.
    • Przykładowy adres URL witryny ze śledzeniem UTM: https://autio.pl/?utm_source=google&utm_medium=local&utm_campaign=nr1
  • Adres URL menu (restauracje)
    • Restauracje mogą również dodać specjalny adres URL, aby połączyć się z menu.
    • Musi zawierać link do strony w Twojej witrynie. Linki bezpośrednio do plików PDF nie są obsługiwane.
    • Zamiast linkować do menu na Twojej stronie, restauracje mogą chcieć bezpośrednio dodać swoje menu do wpisu GMB .
    • Przykładowy adres URL menu ze śledzeniem UTM: https://www.nazwarestaruacji.pl/menu/obiad?utm_source=google&utm_medium=local&utm_campaign=nr1&utm_content=menu
  • Adresy URL rezerwacji i zamawiania usług
    • Niektóre linki do rezerwacji i zamawiania mogą pojawiać się na liście automatycznie. Dokonuje się tego dzięki partnerstwu Google z zewnętrznymi dostawcami i nie można ich bezpośrednio edytować na liście GMB.
    • Aby usunąć lub naprawić te linki, musisz skontaktować się z konkretnym zewnętrznym dostawcą i złożyć wniosek.

Usługi / Menu / Produkty

  • Usługi
    • Dostępne tylko dla niektórych rodzajów firm usługowych (dentystów, prawników, agentów ubezpieczeniowych, hoteli, agencji marketingowych i innych)
    • Pojawia się teraz tylko dla użytkowników końcowych w aplikacji Mapy Google.
    • Utwórz osobne sekcje dla różnych kategorii oferowanych usług.
    • Utwórz osobną usługę dla każdej konkretnej usługi, którą oferujesz.
      • Wprowadź odpowiednią nazwę i cenę każdej usługi.
      • Dodaj opis każdej usługi do 1000 znaków. Skorzystaj z tego miejsca, aby opisać każdą usługę dla klientów korzystających z bogatych słów kluczowych.
  • Menu
    • Dostępne tylko dla firm typu restauracja.
    • Pojawia się teraz tylko dla użytkowników końcowych w aplikacji Mapy Google.
    • Użyj tego oprócz linku do swojego menu na swojej stronie internetowej.
    • Utwórz osobne sekcje dla każdej sekcji swojego menu.
    • Utwórz osobne pozycje menu w każdej sekcji.
      • Wprowadź odpowiednią nazwę i cenę każdego elementu menu.
      • Użyj tego samego opisu pozycji menu, co w rzeczywistym menu, do 1000 znaków.
  • Produkty
    • Dostępne tylko dla niektórych rodzajów firm zorientowanych na handel detaliczny.
    • Dołączenie każdego produktu lub kategorii produktu prowadzonej przez firmę może nie być praktyczne. Skup się na najważniejszych produktach i kategoriach.
    • Utwórz osobne kolekcje dla każdej kategorii produktu, którą chcesz polecać.
      • Wpisz nazwę kolekcji.
      • Dodaj opis kolekcji do 1000 znaków. Skorzystaj z tego miejsca, aby opisać każdą kolekcję / kategorię produktu za pomocą bogatych słów kluczowych.
    • Twórz indywidualne produkty w ramach każdej kategorii.
      • Wprowadź nazwę produktu i cenę (przedziały cenowe nie są obsługiwane).
      • Dodaj opis produktu do 1000 znaków. Zalecamy użycie tego samego opisu, którego użyłbyś w katalogu produktów.

Atrybuty biznesowe

  • Atrybuty zdefiniowane w biznesie (atrybuty celu)
    • Są to atrybuty, które możesz jawnie ustawić dla swojej firmy. Atrybuty różnią się w zależności od kategorii firmy i mogą obejmować takie przedmioty jak: posiadanie kobiet, dostęp dla wózków inwalidzkich, toaleta, mówione języki, siedzenia na zewnątrz, Happy Hour itp.
    • Przejdź do swojego wpisu w Google Moja Firma.
    • Kliknij „Informacje”, a następnie „Atrybuty”.
    • Wybierz tyle atrybutów, ile dotyczy Twojej firmy. Nie spamuj tych atrybutów, ponieważ wiadomo, że Google je potwierdza, prosząc użytkowników Google o przesłanie subiektywnych atrybutów (patrz poniżej).
  • Atrybuty zdefiniowane przez użytkownika (atrybuty subiektywne)
    • Subiektywne atrybuty pochodzą od tłumu osób, które według Google mogą wiedzieć o Twojej firmie. Google zadaje pytania typu „Czy jest tu wejście dla osób na wózkach inwalidzkich?” „Czy parking jest tutaj bezpłatny?”, A nawet pyta ludzi, które zdjęcia według nich są bardziej pomocne.
    • Nie możesz kontrolować subiektywnych atrybutów, które Google pyta o Twoją firmę, ani odpowiedzi, które mogą dać ludzie.
    • Niektóre typy firm mogą monitorować subiektywne atrybuty za pomocą karty Statystyki na liście Google Moja Firma.
Subiektywne atrybuty Google Moja Firma
Subiektywne atrybuty Google Moja Firma

Opis działalności 

  • Opis firmy to otwarty obszar tekstowy, za pomocą którego możesz poinformować potencjalnych klientów o swojej firmie. Pojawia się zarówno w wyszukiwarce internetowej na komputery stacjonarne, jak i mobilne, ale nie pojawia się w aplikacji Mapy Google.
  • Przejdź do swojego wpisu w Google Moja Firma.
  • Kliknij „Informacje”, a następnie „Opis”.
  • Możesz napisać opis do 750 znaków, jednak tylko pierwsze 244 znaki są wyświetlane na Twojej liście Google, chyba że użytkownik kliknie „Więcej”.
  • Zalecenia dotyczące opisów biznesowych:
    • Pomyśl, co chciałbyś, aby Twoi klienci wiedzieli najwięcej o Twojej firmie. 
    • Używaj najważniejszych terminów, których mogą szukać potencjalni klienci, ale nie wpisuj słów kluczowych. Uważa się, że Google nie wykorzystuje pole opisu jako czynnik w rankingach wyszukiwania. Jednak dobrze napisany opis może pomóc w przekształceniu osoby oglądającej Twój wpis w klienta.
    • Nie używaj wielkich liter, emotikonów ani innych „chwytliwych postaci”.
    • Nie skupiaj się na promocjach, cenach ani wyprzedażach. Zamiast tego powiedz ludziom o swojej firmie.
    • Nie używaj żadnych adresów URL.

Zobacz również: Pozycjonowanie w Mapach Google


Comments

[…] Zobacz również jak zrobić wizytówkę Google Map […]

[…] Zobacz : Jak dodać firmę do Google Maps […]

Comments are closed.