Augmented Reality

Augmented Reality – innowacyjność w twojej firmie.

Augmented Reality - Innowacyjność w Twojej firmie

Zobacz jak stworzyć efekt rozszerzonej rzeczywistości na Facebooku i Instagramie.

Co to jest Augmented Reality

Rzeczywistość Rozszerzona (Augmented Reality) to technologia polegająca na nakładaniu wirtualnych obiektów  generowanych w czasie rzeczywistym na obraz rzeczywistego świata.

Może to się odbywać za pomocą różnych urządzeń np okulary czy smartfony. W Rozszerzonej rzeczywistości obiekty wirtualne dostosowują się wyglądem i kształtem oraz zachowaniem do obiektu który jest w prawdziwym świecie.

AR jest aktualnie bardzo chętnie wykorzystywana funkcją przez firmy oraz marketerów. Może znacznie podnieść zainteresowanie marką, współczynnik konwersji oraz rozpoznawalność.

Firmy które już korzystają z AR są postrzegane jako innowacyjne.

To w kwietniu 2017r Mark Zukerberg przemawiając na scenie corocznej konferencji programistów F8 z ekscytacją opowiadał o projekcie stworzenia ekosystemu Augmented Reality która ułatwi ludziom budowanie wrażeń rozszerzonej rzeczywistości.

Obrazów w której obiekty cyfrowe i informacje są nakładana i wykorzystywane w celu poprawienia fizycznej przestrzeni.

Rozszerzona rzeczywistość w praktyce

I tak mamy rok 2019 w którym jesteśmy już kilka lat po premierze jednej z najbardziej znanych i rozpoznawalnych aplikacji opartych o AR mianowicie  Pokémon Go. Mamy już do dyspozycji programy jak SPARK AR w których sami możemy w prosty sposób wykonać efekt AR. Następnie zamieścić go czy to na Facebooku czy Instagramie.

Nikogo już nie dziwi możliwość wirtualnego doboru szminki, tuszu, pudru czy okularów do swojej twarzy.

Warby Parker pozwala przymierzyć okulary i dobrać kolory prze zakupem

Loreal czy Sephora umożliwią dobranie odpowiednich kosmetyków do mak up.

Wszyscy chyba znają już dowcip PepsiCO polegający na zamontowaniu ekranu z efektem AR na przystanku w Londynie.

Lada moment będziemy mogli wykorzystać ten efekt w reklamie. Ta opcja jest już w fazie ostatnich testów.

Zakupy bez wyjścia z domu?

To już jest rzeczywistość ale wprowadzone udogodnienia dla użytkownika budzą obawę czy za kilka lata w ogóle będziemy ruszać się z sofy 🙂

Przykład Ikea AR

Jak wykonać efekt AR:

Zobacz jak w prosty sposób wykonać taki efekt AR i umieścić go na Facebooku/Instagramie.